Dzisiaj jest czwartek, 10 paĹşdziernika 2024 r.
Klasyczna motoryzacja - FSM Syrena, FSO Warszawa. Fotografia - portret, plener, krajobraz.
Modele Warszaw
1959r.Warszawa Pick-up
Pierwszy projekt Warszawy z nadwoziem typu pickup powstał w Biurze Konstrukcyjno-Doświadczalnym pod kierunkiem inż. Stanisława Łukaszewicza w 1957 roku. Był on odpowiedzią na zapotrzebowanie na mały samochód dostawczy. Pierwsze egzemlarze z nadwoziem typu pick-up powstały jeszcze na bazie modelu M20 (M20P), następne oparte były na modelach serii 200 nosząc nazwę odpowiednio 201P i 202P. Warszawa pick-up została wdrożona do produkcji seryjnej w 1959 roku. Przednią część nadwozia i kabiny pozostawiono w niezmienionym stanie i połączono ją sztywno z poszyciem skrzyni ładunkowej. Podłoga skrzyni wykonana była z desek sosnowych. Z tyłu skrzyni znajdowała się otwierana klapa metalowa. Samochód przeznaczony był do przewozu 2 osób i 500 kg ładunku. Skrzynia ładunkowa zabezpieczona była brezentowym nakryciem rozpinanym na stalowym szkielecie. Pickup w stosunku do innych modeli charakteryzował się wzmocnionymi resorami, szerszymi oponami o romiarze 6,7x15", a przełożenie tylnego mostu niezależnie od stosowanego modelu silnika wynosiło 5,125. Od 1964 roku wraz z wprowadzeniem do produkcji modelu 223/224 pickup produkowany był w oparciu o ten model (223/224P).
Nadwozie:
2-drzwiowe, 2-osobowe
szyba przednia i tylna - panoramiczne
Silnik i przeniesienie napędu:
typ silnika S-21, górnozaworowy (M20, dolnozaworowy)
liczba cylindrów - 4
pojemność skokowa [cm3] - 2120
średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm] - 82 x 100
stopień sprężania - 7,5 (6,8)
rodzaj zasilania - gaźnik JIKOV
moc maksymalna - 70 KM przy 4000 obr./min. (50 KM przy 3600 obr./min.)
maksymalny moment obrotowy - 15 kGm przy 2500 obr./min. (11,8 kGm przy 2200 obr./min.)
rodzaj napędu - tylny
skrzynia biegów - 3-biegowa + bieg wsteczny
Podwozie:
zawieszenie przednie - niezależne z wachaczmi poprzecznymi, sprężynami śrubowymi, stabilizatorem i amortyzatorami; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania
zawieszenie tylne - oś sztywna na podłużnych resorach piórowych
hamulce bębnowe
ogumienie seryjne - 6,70 x 15"
Wymiary i ciężary:
rozstaw osi [mm] - 2700
rozstaw kół przednich [mm] - 1395
rozstaw kół tylnych [mm] - 1402
długość [mm] - 4665
szerokość [mm] - 1710
wysokość [mm] - 1905
ciężar własny [kg] - 1450
dopuszczalna masa całkowita [kg] - 2080
pojemność zbiornika paliwa [l] - 55
Osiągi:
prędkość maksymalna [km/h] - 120 (105)
średnie zużycie paliwa [l/1ookm] - 12,2
Zdjęcia:
Copyright © 2005-2013 www.klasycznie.pl All Rights Reserved/Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone