Dzisiaj jest czwartek, 10 paĹşdziernika 2024 r.
Klasyczna motoryzacja - FSM Syrena, FSO Warszawa. Fotografia - portret, plener, krajobraz.
Modele Warszaw
1951r.Warszawa M20
Warszawa M20 to pierwszy produkowany na warszawskim Żeraniu model Warszawy. Produkcję rozpoczęto 6.11.1951r. Zakończenie wytwarzania tego modelu przypada na 15.05.1957 r. Była to wierna kopia samochodu Gaz M20 Pobieda. Samochód Warszawa M20 wyposażony był w silnik dolnozaworowy M-20 o mocy 50 KM. Warszawa początkowo w całości montowana była z części sprowadzanych z ZSRR, dopiero we wrześniu 1953r. taśmę montażową opuścił pierwszy wyprodukowany całkowicie w Polsce silnik M-20, a w lipcu 1954r. pierwszy polski zespół podwozia. W 1955 roku wyprodukowano pierwszą Warszawę złóżoną w 100% z części wyprodukowanych w Polsce. Wraz ze zwiększaniem udziału polskich części zaczęto wprowadzać pierwsze zmiany w konstrukcji samochodu, wprowadzono między innymi: zmieniony wał napędowy, zastosowano nowy tylny most z dwudzielną pochwą, wprowadzono cięgnowy system zmiany biegów.
Nadwozie:
4-drzwiowe, 5-osobowe
szyba przednia - dzielona
Silnik i przeniesienie napędu:
typ silnika M20, dolnozaworowy
liczba cylindrów - 4
pojemność skokowa [cm3] - 2120
średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm] - 82 x 100
stopień sprężania - 6,2
rodzaj zasilania - gaźnik
moc maksymalna - 50 KM przy 3600 obr./min.
maksymalny moment obrotowy - 11,8 kGm przy 2200 obr./min.
rodzaj napędu - tylny
skrzynia biegów - 3-biegowa + bieg wsteczny
Podwozie:
hamulce bębnowe
ogumienie seryjne - 16"
Wymiary i ciężary:
rozstaw osi [mm] - 2700
rozstaw kół przednich [mm] - 1364
rozstaw kół tylnych [mm] - 1362
długość [mm] - 4665
szerokość [mm] - 1695
wysokość [mm] - 1640
ciężar własny [kg] - 1360
Osiągi:
prędkość maksymalna [km/h] - 115
średnie zużycie paliwa [l/1ookm] - 13
Zdjęcia:
Copyright © 2005-2013 www.klasycznie.pl All Rights Reserved/Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone