Dzisiaj jest czwartek, 10 paĹşdziernika 2024 r.
Klasyczna motoryzacja - FSM Syrena, FSO Warszawa. Fotografia - portret, plener, krajobraz.
Modele Warszaw
1960r.Warszawa 201/202
W 1960 wraz z wprowadzaniem kolejnych zmian zmieniono również nazewnictwo, wprowadzając oznaczenie 201. Najwazniejszymi wprowadzonymi modyfikacjami były:
zmiana lamp tylnych,
zmiana podświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu, światla stopu i światła pozycyjne przeniesione do lamp głównych,
zmiana koloru kierunkowskazów przednich z białych na pomarańczowe,
zderzaki tylne z przetloczeniem na światło odblaskowe,
usuniecie "rakiety" z maski przedniej ze wzgledu na bezpieczeństwo,
zmiana znaczka w środku z m20 na FSO,
inny ksztalt listew, usuniecie nacięć z klamek.
W 1962 roku wprowadzono model 202 z silnikiem górnozaworowym S-21 o mocy 70 KM przy 4000 obr/min, co pozwoliło na lepsze osiągi samochodu i zmniejszenie zużycia paliwa.
Nadwozie:
4-drzwiowe, 5-osobowe
szyba przednia - dzielona
Silnik i przeniesienie napędu:
typ silnika M20, dolnozaworowy
liczba cylindrów - 4
pojemność skokowa [cm3] - 2120
średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm] - 82 x 100
stopień sprężania - 6,8
rodzaj zasilania - gaźnik
moc maksymalna - 50 KM przy 3600 obr./min.
maksymalny moment obrotowy - 11,8 kGm przy 2200 obr./min.
rodzaj napędu - tylny
skrzynia biegów - 3-biegowa + bieg wsteczny
Podwozie:
hamulce bębnowe
ogumienie seryjne - 15"
Wymiary i ciężary:
rozstaw osi [mm] - 2700
rozstaw kół przednich [mm] - 1364
rozstaw kół tylnych [mm] - 1362
długość [mm] - 4665
szerokość [mm] - 1695
wysokość [mm] - 1640
ciężar własny [kg] - 1360
Osiągi:
prędkość maksymalna [km/h] - 115
średnie zużycie paliwa [l/1ookm] - 13
Zdjęcia:
Copyright © 2005-2013 www.klasycznie.pl All Rights Reserved/Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone